środa, 1 kwietnia 2015

GDT Mama Sokole Oko - RECYKLING

Hej! W tym miesiącu wyzwania będą inspirowane pracami osób z Guest Design Teamu. Na pierwszy ogień idzie Mama Sokole Oko i jej wyzwanie recyklingowe - STYROPIAN :)


Nie będę dalej owijać w bawełnę i przekazuję pałeczkę naszemu Gościowi:

Witam. Jestem Ewa – Mama Sokole Oko. Mieszkam na Mazowszu, ale sercem i duszą związana jestem z Mazurami. Mam męża oraz dwóch synków – Irka i Jerzyka. Szyję, gotuję zupy, sprzątam i czytam. Moją pasję do robótek ręcznych zawdzięczam rodzicom. Od kurdupla podglądałam, co tworzy mój tata i wycinałam, kleiłam, bawiłam się w drewnie i tworzyłam swoje dzieła. Teraz szyję na maszynie i próbuję swoich sił z szydełkiem. Szyję zabawki, poduszki, różne dodatki, dekoracje i co tylko przyjdzie mi do głowy. Inspiracji szukam w Internecie – wypatruję jak to Sokole Oko. Jednak to z czego jestem najbardziej dumna to szydełkowanie. W planach mam wydzierganie koszy i dywanika. A poza tym moje uszytki dostaną szydełkowe dodatki. 
Dziękuję Art-Piaskownicy za przyjęcie do Guest Design Teamu. To dla mnie ogromne wyróżnienie. Przygotowałam dzisiaj dla Was wyzwanie recyklingowe. Materiał z którym będziemy pracować to styropian. Tacki, pojemniki, kubeczki… Moja propozycja na wykorzystanie styropianowych tacek to stemple/obrazki, które możemy narysować – wyryć, a następnie odbić na kartce. Pomysłów na wzory jest mnóstwo – litery, zygzaki, świąteczne zajączki, pisanki lub całe obrazki.



 

Potrzebne nam będą styropianowe tacki lub pojemniki (takie jak dostajemy z jedzeniem na wynos), coś ostrego czym będziemy rysować – ołówek, patyczki do szaszłyka, szydełko, farby, pędzelek lub wałek, kartki lub materiał na którym chcemy umieścić nasz wzór.


Po wycięciu równej płytki ze styropianu rysujemy nasz wzór (litery piszemy w odbiciu lustrzanym), a następnie pokrywamy farbą za pomocą pędzla lub wałka. Przyciskamy do kartki i powoli odrywamy. Czekamy aż wyschnie farba i podziwiamy dzieło. 

Moja praca to indiański obrazek w ramce. Narysowany na płytce wzór został pokryty dwiema warstwami farby – zieloną plakatową i brązową farbą dekoracyjną.


Stemplami możemy ozdobić świąteczne kartki, papeterię, papier do pakowania. Możemy też wykonać  cały obrazek. Brzegi tacki są idealne na wycięcie liter i stworzenie całego alfabetu. 




Zapraszam Was do wykonania własnych styropianowych stempli/obrazków, albo innych recyklingowych projektów ze styropianu – tacki ozdobione decoupagem, litery, modele samolotów… 

Mama Sokole Oko


---

Kochani mamy dla was jeszcze NIESPODZIANKĘ :D Jak wspomniałam na początku postu, przez cały miesiąc kwiecień będą was inspirować dziewczyny z GDT. My w tym czasie szykujemy zmiany ... ale o tym na razie ciiiiii :P bo nie ukrywamy, że i wy będziecie mieć w tym swój udział ...

By zachęcić was do większej aktywności, która hmmm ostatnio jest spadkowa :( przygotowaliśmy dla was niespodziankę w postaci 
PAKI PAPIERÓW o wartości 50 zł od SODAlicious.






Nagroda zostanie rozlosowana 28 maja spośród wszystkich osób, które zgłoszą swoją pracę na dowolne wyzwanie projektantek GDT. Pamiętajcie im więcej prac tym większa szansa na wygranie paczuszki! Każda praca liczona będzie jako osobne zgłoszenie (w sumie możecie mieć aż  5 punktów!) Życzymy powodzenia ... i nie zapomnijcie o tym fakcie poinformować innych na waszym blogu :)


4 komentarze:

  1. świetny obrazek! do domu, czy na Mazury? :)
    świąteczne też super!
    ja z pieczątkami niestety idę na łatwiznę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest łatwe :)
      Obrazek do domu na Mazurach ;)

      Usuń
  2. Super pomysł, miech no ja to tylko Zośce pokaże... oby tylko ścian nie ruszyła!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje. Działajcie dziewczyny i pokazujcie swoje prace :)

      Usuń

dziękujemy że jesteś z nami :) baw się dobrze w naszej "piaskownicy" - załoga AP